6.30–8.00

POČETAK OKUPLJANJA DJECE

· razmjena informacija s roditeljima, jutarnji pozdravi, semafor osjećaja, aktivnosti prema slobodnom izboru djece

· dogovor oko aktivnosti, igre (individualne i grupne)

8.00–8.45

PRIPREME ZA DORUČAK I DORUČAK

· osamostaljivanje djece u brizi o sebi – pravilno pranje ruku, samostalnost i samoposluživanje pri jelu i pospremanju stola

· doručak je fleksibilan, dijete može samo odlučiti kada će doručkovati ili će ga na to potaknuti odgojiteljica kada uoči da se smanjio interes za igru kod djeteta a vrijeme za doručak se bliži kraju

Nakon doručka dio vremena posvećen je jutarnjoj tjelovježbi - djeca kroz razne vježbe razgibavaju tijelo, jačaju velike mišićne skupine, zadovoljavaju potrebu za kretanjem, izmjenjuju statične s dinamičnom aktivnosti te se na taj način navikavaju na zdrav način života u sportu i kroz sport

9.00-10.00

VOĐENE I PLANIRANE AKTIVNOSTI PREMA

 DNEVNOM PLANU I PROGRAMU

· osmišljeno pedagoško djelovanje odgojitelja i stručnih suradnika vrtića, što podrazumijeva stručno-kompetentan rad odgojiteljica, njihovo razumijevanje i shvaćanje djeteta primjenom suvremenih oblika i metoda rada utemeljenih na znanstveno provjerenim didaktičko-metodičkim i pedagoško-psihološkim osnovama (obuhvaća rad u parovima, malim grupama ili zajedničke aktivnosti cijele skupine)

· kroz vlastitu aktivnost dijete uči, misli, zaključuje, provjerava. Ima mogućnost sve podijeliti, iskomunicirati sa drugom djecom, što doprinosi razvoju sigurnosti i samopouzdanja. Kroz planirane aktivnosti potiče se samostalnost djeteta u svim vidovima.

10.00

VOĆNI MEĐUOBROK

10.15-11.15

BORAVAK NA OTVORENOM

· priprema za izlazak na igralište i boravak na zraku, šetnja, igre na vanjskom prostoru, planski osmišljene igre i aktivnosti na otvorenom

· za igre na otvorenom osim igrališta i terasa u sklopu vrtića, planski se koriste i javni prostori, organiziraju razne posjete, izleti i sl. kako bi se djeci omogućilo iskustveno učenje

· duljina boravka na zraku ovisi o dobi i mogućnostima djece te vremenskim uvjetima

11.30-12.15

RUČAK

· od najmlađe dobi potičemo samostalnost djeteta u skladu sa dobi na samostalno serviranje, samoposluživanje i kulturno ponašanje za vrijeme jela. Potiče se interes za raznovrsnu hranu.

· osobna higijena, njega djece i priprema za poslijepodnevni odmor

12.30-14.30

VRIJEME PREDVIĐENO ZA POSLIJEPODNEVNI ODMOR

· uz slušanje glazbe, priče i sl.

· individualni pristup prema potrebama djece

· dijete koje ima potrebu za snom spava a ostala djeca odmaraju, duljina odmora ovisi o dobi i potrebama svakog djeteta

· planirane i slobodne aktivnosti za djecu koja ne spavaju (djeci koja nemaju potrebu za snom ponuđene su mirne aktivnosti u sobi dnevnog boravka ili u prostorima ručaone)

14.30-16.00

UŽINA

· nakon buđenja djeci je ponuđena užina

· planirane i slobodne aktivnosti i igre

· razmjena informacija s roditeljima, odlazak djece

16.00

ZAVRŠETAK REDOVITOG DNEVNOG PROGRAMA S DJECOM