PAG Rajovic i ravnateljica Fabijanic

PAG -Dr. Ranko Rajović autor je NTC programa za edukaciju roditelja, odgojitelja i učitelja koji se provodi u osamnaest zemalja Europe i jedan je od najvećih stručnjaka za rani razvoj inteligencije kod djece.

Povezujući znanja medicine i pedagogije, stvorio je program koji razvija kognitivne sposobnosti djece, vrlo je dobro i detaljno razrađen, primjenjiv u obitelji, predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi osnovne škole. Dr. Rajović, i sam otac četvero djece, često predaje u Hrvatskoj, u Zagrebu na Učiteljskom fakultet i u Rijeci, tim riječima predstavila je autora Ljubica Fabijanić, ravnateljica Dječjeg vrtića Paški mališani te dodala da je dolazak dr. Rajovića u vrtiću namijenjen da nazočne upozna sa svojim programom i primjenom istog programa u praksi, a sve u želji da djecu naučimo misliti, odnosno da dosegnu svoje biološke potencijale.
Važno je reći da dr. Rajović, u organizaciji NTC Zadar, a kod domaćina Dječjeg vrtića Paški mališani dolazi po treći puta u Pagu, a s ciljem edukacija odgojiteljica ka boljem radu. Tako je i ovoga puta u dvorani vrtića prisustvovalo 30-tak odgojiteljica iz Paga, Povljane, Svetog Filip i Jakova i Novalje, te 10-tak učiteljica i roditelja.
U svom predavanju dr.Rajović je naveo da se mozak razvija dok se dijete igra, dok je u pokretu, jer je tijekom igre djetetov mozak u stanju vrlo sličnom REM fazi, u fazi sinkrone aktivnosti mozga, kada najbolje uči i pamti. Ono što dodatno pomaže pamćenju su hormoni, poput dopamina, koji se aktiviraju kad smo uzbuđeni, u iščekivanju.
„ Često se pokreće debata koliko je za razvoj djeteta važno okruženje, a koliko genetika. Rajović kaže da je okruženje važno 100%, a i genetika – 100%. Takva matematika ima smisla tek kad se pojasni da jedno ovisi o drugom. Učenje napamet stvara akutni stres, a učenje asocijacijom potiče kreiranje dopamine, rekao je dr. Rajović.
U većem dijelu predavanja dr. Rajović je ostvario interakciju s odgojiteljicama, učiteljicama i nekolicinom roditelja kroz niz vježbi ne bi li pokazao koliko je teže učiti napamet, a i stresnije, dok učenje uz asocijacije više liči na igru – zabavnije je, a u konačnici učinkovitije.
Prema riječima dr. Rajovića, puno je važnije povezivati znanje, nego učiti napamet. Istodobno, trenutni obrazovni sustav potiče upravo ovo drugo, a ispitivanje znanja koje je steknuto na takav način kreira kod djece akutni stres .
„Prije bilo kakve priče o učenju i inteligenciji treba znati nekoliko stvari o razvoju mozga. Najvažniji period za razvoj mozga je period najranijeg rasta i razvoja dijeteta, stoga je potrebno što prije početi s programima rane stimulacije, rekao je dr. Rajović te naglasio da je važno da se dijete nauči razmišljati, a da nikako ne treba zaboraviti da je jedini posao djeteta do 12. godine igra.

PAG-ravnateljica-vrtia-domain-predavanja
PAG-Rajovic-i-ravnateljica-Fabijanic
PAG-odgojiteljice
PAG-odgojiteljice-na-predavanju-1
PAG-dr-Rajovi-radionica
PAG-odgojiteljice-na-predavanju-2
DSCN0543